Thursday, August 19, 2004

A Dinner Under the *Star*...

Well... for some reason.. i'm dedicating this entry to "someone"... hehehe... semalam was another story to be remembered... and today... aku rasa cam nak gila laa kejap... senyum memanjang jer... kalau ader orang yang perasan... sure dia ingat aku ni dah gila kot... (ish.. segan laa plak)... hehehe... last night, i had an "unexpected" dinner with one of my X-student... :) actually, aku penah mengajar diorang ni subjek pengenalan kepada komputer dan pemprosesan data... sesaja jer jadi demonstrator... but at the end, aku memang rapat dengan some of them... agaknya kalau aku jadi lecturer, tak taulaa apa akan jadi gaknya... tak taulaa nak cakap apa... :)

ok.. back to the story... the time is 07:30pm when it begin with a message asking me to have a dinner with her and her uncle... on that time, i'm just finishing my jobs and currently on da way home... sampai jer umah, i got another message telling me the dinner will be at a tom yam stall around Jalan Pudu Lama at 09:00pm... giler ke hapa... jauh tu... masa pun suntuk... but with the help of my housemates (eh Farid, bole ker aku letak nama ko kat sini?? kih kih kih...lawak siot ayat nih...), I managed to arrived there walaupun terlambat sikit... hmm.. the food was nice... and the tomyam was great...(agaknyalaa... sebab aku jarang makan tomyam... tapi aku rasa cam ok jer.. kira okey laa tu)... borak-borak... and around 11.30pm kitorang bersurai...

Tapi kenapa ye?? kenapa aku bole kata "yes" pada invitation yang datang on short notice tu?? memanglaa memula tu ingatkan dekat-dekat sini jer... tapi jauh daa... on my calculation, memang aku bole sampai sana on time... sebab tulaa aku berani terima kot... ntahlaa... tapi kesian plak kalau menghampakan harapan dia... sebenarnya memang dia dah lama dah berniat nak ajak aku kuar makan... tapi aku je yang buat-buat bodo... sebab bagi aku, pertolongan aku terhadapnya dulu tu memang ikhlas... tak perlulaa nak membalasnya... masa aku tolong dia dulu pun aku tak tau nape aku bole buat camtu... walhal, agak berisiko tinggi gak apa yang aku buat untuk dia tu... and another thing, aku sanggup gak pegi walaupun Farid nak belanja aku makan kalau tak pegi... (hehehe.. sorrylaa Farid... next time jelaa ko belanja ye)... and... i can't explain why... emm.. taknak citer panjang sangatlah... kang penin aku... nampaknya kena cari jalan belanja dia plak nih... ;)

p/s : wanna hear the opposite story of mine?? Check out my housemate's blog ;) <-- ni kira promosi nih Farid... hehehe...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home