Friday, May 14, 2004

Marah.... dan Geram.....

semalam... semalam tinggal semalam... actually semalam sebelum balik dari office, hati ini rasa macam tak best jer... nak balik pun cam teragak-agak... mesti ada sesuatu nih... and then, memang betul pun... sebelum balik umah, sempat lagi my housemates antar sms suh balik cepat sebab tuan rumah nak datang kul 9 malam (maklumlaa duk umah sewa...)... tambahan pula kena beli lilin dan mancis sebelum balik... sebabnya rumah blackout walaupun rumah keliling sume terang benderang... confused kejap aku... aku rasa bill yang lepas tak perlu bayar pun... sebab baru jer bulan nie masuk plus billnya cuma RM -22 lebih... (negatif lagi tu..) aku memang suka meneka dan tekaan aku kadangkala tepat.. ehehehe.. :) setelah diselidik rupanya main fuse rumah jiran aku yang terbakar... fuse tu dekat dengan meter bacaan dalam bilik elektrik kat bawah.... dan jiran aku nie plak main ikut suka hati dia jer tukar fuse dia yang terbakar tu dengan kitorang punya... nasib baik sempat recover balik elektrik sebelum tuan rumah datang... ish... nantikan tuan rumah ingat apa plak kitorang dah buat dengan umah dia...

sebelum tido tu, tetiba jer terpikir balik tentang M... (ish.. M lagi..). kali ni perasaan yang keluar dari hati aku hanyalah... PERASAAN MARAH DAN GERAM... nape jer tetiba aku nak marah kat dia nih??? sebabnya... aku dah tau apakah situasi yang sebenarnya berlaku sekarang antara M dengan mamat tu... sebelum balik umah tu.. sempat gak call M... sebab nak share tentang plan yang aku dah pikirkan (refer to my previous post..)... sebelum aku share idea tu.. aku tanya dia soalan cepu emas yang memang aku nak sangat tanya kat dia... and her answer cleared up the situation... rupanya itulah motif M sebenarnya... sebelum ni aku tak tau pun... dia nak aku berpura-pura jadi bf dia supaya mamat nie tersedar dan balik sukakan M... tujuannya?? sebab M sukakan mamat tu... arrgghhhh..... kalau itulah tujuannya, sia-sialah usaha aku + member seofis + saudara dia yang lain... buang masa, karan dan kredit h/p aku jer... pada awalnya ingatkan dia dah tak suka kat mamat nih... kenapa aku marah kat M dan bukan mamat tu?? the main reason is M telah dibutakan hati dan perasaannya oleh kerana sayangnya dia pada mamat tu... walhal aku rasa mamat tu tak suka pun kat dia... makin menyakitkan hati M aderlaa... mamat ni pun satu bodoh... orang dah suka kat dia... dia plak taknak... tapi keluarga mamat nie plak nak satukan diorang berdua... memanglah sebab M nie memang seorang yang sangat baik hati... mak bapak mana yang taknak menantu yang baik... and another reason kenapa aku marah sangat kat M nie ialah sebab dia dah putus asa... berserah saja pada takdir... membiarkan saja masalah nie tanpa menyelesaikannya... aku rasa mamat nie pun bukannya bagus sangat pun.... aku takut kalau M nie dah kahwin gaknya... memang sah terseksa... ahh.. entahlaa... aku pun bukannya bole masuk campur ehwal orang lain pun... siapalaa aku nie sangat... nampaknya untuk kali keduanya aku tarik diri daripada kacau dia lagi... kalau M contact aku lagi... maksudnya dia still nak berkawan dengan aku... kalau tak... nampaknya cam aku jer yang bodoh... tengoklah nanti...

meanwhile, paperwork yang aku buat untuk meeting kurikulum universiti dah diapproved... cuma perlu tambah side note yang aku sendiri pun dah ingat-ingat lupa apa butirannya untuk dibawa ke mesyuarat senat universiti... :sigh: terpaksa setelkan dalam masa 10 hari nie gak... even mungkin terpaksa call meeting (dalam masa 10 hari gak)... so, i have to dedicate all my time to this job... kenalaa lupakan sume masalah aku dulu... and tomorrow i'll be going to guoman in port dickson... coz the faculty will organized a post mortem meeting on MS-ISO 9001:2000... (ehehehe... banggalaa gak... dapat ISO 9001:2000)... emm... attend meeting tu sambil pikir camner nak setelkan keje nih...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home