Monday, May 31, 2004

renjis renjis dipilis...

erm... apa nak nulis ni ek?? bila time nak nulis jer mesti blur semacam... tak tau nak start camner... citer pasal semalam... pegi umah F sebab kakak dia kawin... memula tu ingat cam malas jer nak pegi... tapi sebab F tu sesatunya housemates aku, takkanlaa aku taknak datang kot... lagipun, ok gak kalau aku tau mana umah dia... kira senang skit nak pegi umah dia kalau dia tu kawin nanti... hmm.. meriahlaa gak... sesambil dok tengok-tengok kalau ader awek cun... ehehehe... gi umah dia ni naik komuter guna tiket "ikut suka hati untuk sehari"... RM6 untuk hari biasa dan RM10 untuk weekends... masa nak balik dari umah dia tu terjumpalaa plak kengkawan farid datang naik keter... diorang offer aku naik keter balik.. tapi aku taknak sebab terasa rugilaa plak tiket komuter tu... balik laa gak naik komuter...

on da way balik tu... tetiba lak teringat kat M... sebab komuter ni memang lalu area rumah dia bila gi port klang... nak call dia pun kena pikir 8-10 kali... teringin sesangat nak call dia.... tapi tak taulaa camner penerimaan dia terhadap aku... last-last aku call gak dia... buat ala-ala cam biasa.. cam takde apa-apa yang berlaku... dan kami berborak dengan tak menyentuh satu pun tentang peristiwa yang lepas... actually first aku call masa aku dari rumah F lagi.. kalau dia angkat and free time tu, aku singgah gak kat area rumah dia... malangnya dia tak angkat... kiranya takde rezekilaa nih... takpelah.. lain kali jelah... taknak memaksa dia untuk menerima aku sebagai kawan dia... aku pun dah penat memikirkan soal kawan dan sahabat nih... sejak dari zaman stadi kat U lagi... harap je ramai kawan... tapi most of them merapat-rapatkan diri dengan aku sebab aku ni agak bagus skit time study... bila nak form assignment group jer mesti cari aku... mengambil kesempatan atas kelemahan aku menilai erti persahabatan yang sebenar... bila dah abis study, mulalaa semua macam dah tak ingat kat aku... so, skang baru aku tau... kawan tu senang nak dicari, tapi sahabat tu belum tentu bole dapat seorang... rasanya kalau aku sakit atau mati sekalipun, takde siapa yang nak amik tau (kecualilaa officemates dan orang yang berurusan dengan aku seharian)... ntahlaa... aku dah tak kisah lagi dah... if M seriously want to be friend with me, i'm treat it seriously... kalau dia nak main-main, aku treat macam nak tak nak jelaa... biarlah.... dah letih dah...

malam tu... tengah syok tengok F1... tetiba jer dikejutkan dengan bunyi hanset... dah lama tak dengar ringtone tu... rupanya sahabat lamaku R dah sampai kat maulana sebelah 7E... nampanya cam selalu gak dia datang KL berurusan dengan perodua... tapi selalunya time dia ajak aku kuar jer, mesti aku outstation... tapi malam tu memang takleh lepaskan peluang... cepat-cepat aku bersiap-siap dan kuar... dialaa sorang yang aku kenal betul perangai... nyakat orang tak sudah... selain aku ader beberapa lagi bebudak CH yang turun... gelak sakan tak hingat jelaa malam tu... kalau nak kira term sahabat, dia sorang jelaa sahabat yang bole dipercayai... time gembira sesama... time sedih pun sesama... ader masalah dishare bersama... kalau kecik hati pun kejap jer... pastu ok balik... dan banyak kali gak dia ajak turun JB semata-mata nak main bowling dengan dia... ehehehe... takde masa sangat nak balik Johor... bila balik pun bukannya lama sangat... bila dah sampai umah tu cam malas jer nak kuar... nantilah satu hari nanti... rasanya cam banyak jer benda yang dia dan aku nak share... we'll see about that later...

aku notice sejak akhir-akhir ni... kalau nak hujan tu bukan setakat hujan biasa jer... dah naik taraf macam ribut taufan jer... gelapnya pun macam malam... walhal baru kul 6.00pm... macam petang time aku balik dari rumah F tu... punyalaa kuat angin... kalau cerah plak, memang panas betul... nampaknya cam cuaca tak menentu sangat... kena berhati-hati nih... takut terjejas kesihatan aku lagi...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home