Friday, June 04, 2004

hari yang serba tak kena langsung...

yesterday, like my previous post said, i'm going to HUKM as my doctor said... nak buat procedure tu kena masuk ward dulu... sebenarnya tak payah masuk pun bole buat... sebab sebelum ni dah penah buat sekali kat klinik tu gak... tapi memandangkan takde sapa nak temankan aku buat benda tu... baik pilih duk dalam wad... secured skit... at least makanan ader orang served... hehehe... so.. kul 8 pagi aku dah terpacak kat depan HUKM tu... dengan tak breakfastnyer... dengan muka confidentnyer... pegilaa register kat kaunter depan... pastu aku di assignkan kat ward 5 katil no 24... ingat lepas register tu bolelaa turun makan... hampezz... last-last aku duk kat katil jer dengan perut kosong... punyalaa tahap boring... nasib baik sempat pinjam mp3 player F... tu pun tak banyak mana mp3 bole muat dalam tu... asal boles jelah... sampai makanan sampai tepat kul 12.00 tgh hari... wau!!! dengan penuh berselera cam orang sihat (memang sihat pun...) aku bantai abis makanan... walaupun tak sesedap mana... kira orait laa gak... malang betul takleh tambah... rasa nak gelak jer tengok orang sebelah mintak tambah nasi kat orang yang tukang antar nasi tu... ahahahaha... pujuk camner pun takleh tambah punya... sebab dia dah kira orang dan dia bawak cukup-cukup jer... agaknya kalau 2-3 hari duk dalam tu.. mau mati kebulur nampaknya... then after 3 o'clock... aku dah rasa semacam jer... sebab last week doktor tu bagitau awal-awal yang aku perlu duk sehari jer... pagi datang, petang balik... tapi dah petang pun doktor tak datang... apa citer nih??? so.. aku pun tanyalaa staff nurse kat situ... ada dia bole kata tak tau apa-apa... last-last aku suh dia call doctor mintak confirmation tentang aku... on first call, doktor tu kata dia busy and nak buat esok (ari ni)... 2nd call, doktor tu kata mesin yang nak guna tu rosak and dia suh balik serta bagi appointment lain... so. dengan bangganya aku menbuang masa aku camtu jer dalam wad... cam hampehsss!!! dahlaa duk ward kena bayor... tapi takpelah... at least sedap gak aku dok tido tak hingat kat katil...

kuar jer dari HUKM tu... aku terus gi mines... apa lagi... puaskan tension aku tu dengan nengok wayang sorang-sorang... hehehe... dan ni pun satu hal gak... aku ingat nak nengok citer "lusa" (day after tomorrow)... aku cakaplaa kat mamat jaga kaunter tu nak tiket day after tomorrow yang paling cepat and seat belakang tengah (sebab kaler dia masih putih lagi...)... mamat tu plak memula suggest belakang tepi (taknak sebab dahlaa belakang.. tepi lak tu..) then seat 4 dari depan (depan giler.. taknak lah...)... lastly dapatlaa seat 6 dari depan (row tepi area tengah)... kira ok laa... bila dah bayor dan melangkah 2-3 langkah... rupanya dia bagi aku tiket "Harry Potter and the prisoner of azkaban" lak... padanlaa bagi seat tak strategik... aku nak lain.. lain yang dapat... tapi ok laa gak sebab aku pun nak tengok gak citer nih (cuma sebab citer ni dah kaler hijau... sebab tulaa pilih citer lain...)... nice harry potter story... and sound effect pun bagus giler... walaupun aku tak tengok 1st and 2nd harry potter, tapi bole pahamlaa gak storyline dier...

moral of the day is.... aku tak kisahlaa apa yang berlaku pun semalam... cuma aku dapat merasakan apakah perbezaan antara menjadi orang sakit yang duk terlantar kat hospital tu dengan orang sihat yang berkepit dengan pasangan memasing duk tengok wayang.... tersentuh sekali perasaan aku melihat orang kat shopping complex bergembira dengan yang tersayang dan orang sakit bergembira melihat yang tersayang datang melawatnya dihospital... camner perasaannya??? aku bertuah dapat merasa kedua-duanya sekali dalam masa 1 hari... dan aku bersyukur kepada Tuhan yang telah menunjukkan dan menyedarkan aku tentang pentingnya menjaga kesihatan diri... syukur sebab dianugerahkan kesihatan yang baik dan kudrat untuk bekerja dan pancaindera yang cukup lengkap... i've seen it all... apa lagi yang bole dikatakan... cuma aku takut diri ini masih tak sedar diri dan leka...

-->> 786 alhamdulillah syukur...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home