Monday, June 14, 2004

teringat pada seseorang...

hehehe.. sementara menunggu printing aturcara ni siap, nak tulis sikit... tapi apa nak tulis ye? sebenarnya hujung minggu dan hari minggu aku adalah sama jer dengan minggu-minggu lepas... seperti kebiasaannya, takde apa sangat nak dibuat... kalau hari sabtu tu tak keje, selalunya melepak kat umah jer... kalau boring sesangat, kuar jenjalan ke shopping complex... aktivitinya... tengok wayang (selalu sangat)... main bowling... cari bahan bacaan buat stok koleksi (sebab dah takde benda nak dibaca kat umah)... jenjalan tengok orang ramai... dan sebagainya... tu waktu siang... dan kalau waktu malam lak, lepak je kat umah (sebab tak biasa atau lebih tepat lagi tak suka keluar malam)... kengkadang main pc game... tapi selalunya lepak tengok tv atau dengar mp3... dan akhirnya tido awal... ari ahad pun sama gak cam ari sabtu... takde beza sangat...

by the way, sempat gaklaa gi nengok citer "The Punisher" kat GSC Mid Valley ari sabtu lepas... ramai betul orang beratur nak beli tiket... GSC bukak banyak kaunter pun still beratur panjang... cuma yang "confused"nyer (almaklumlaa skali skala jer gi situ)... ader dua lane tu... pendek jer... nama lane tu "express lane"... tengok lane tu tersangatlaa pendek nyer... terus beratur situ... sampailaa satu masa ader orang tanya kat aku dan orang depan aku apa beza lane ni dengan lane yang ramai tu... aku tanya orang depan, orang depan tanya aku balik... sah dua-dua tak tahu... pastu mulalaa rasa lain macam jer... pastu kitorang tanya satu family yang kat depan kitorang... rupanya lane tu untuk tiket hari ni saja... kat lane tu takleh advance booking, takleh pilih tempat duduk (tapi kat kaunter aku pilih gak tempat kat area tengah), dan lain-lain lagi lah... kira baguslaa untuk aku yang datang "on da spot" nak tengok wayang time tu gak... takyah nak panjang-panjang beratur... best gak citer tu... tak rugi tengok...

anyway, sekarang orang dah sibuk... dah demam dengan EURO 2004... tapi aku buat cam biasa jer... hehehe... cam biasa pun still keep up to date gak... yelah... nak tengok tu boleh jer... tapi aku ni tak larat bila lepas kul 12 tgh malam... takut TV je yang tengok aku... nak kata aku rugi tak tengok, nak rugi apa?? at least aku keep update dengan result cukuplaa... takdelaa ketinggalan pun...

dan hari ini, aku tetiba jer teringat pada seseorang... sorang kawan online... terasa lama benar dia tak online... dah nak dekat sebulan dah dia tak online langsung... sebelum ni hampir tetiap hari online dengan dia... tapi tetiba saja menyepi tanpa apa-apa ucapan selamat tinggal... apa gaknya yang berlaku pada dia skang nih ye? hmm... mungkin orang kata tu hanyalah kawan online je... maybe for everyone else but not me... i'm always trying to maintain my relationship with all of my friends (even online and journal friends)... terpulang kepada mereka untuk menilai sejauhmana diri ini kepada mereka... prinsip aku dalam hal ni cuma satu jer... "kalau nak kawan tu biarlah serius"... what i mean from that is... bukannya aku nak kawan dengan orang yang jenis serius je... tak... tapi kalau nak berkawan tu biarlah serius nak berkawan... bukannya sekadar suka-suka jer... kalau suka-suka je baik tak payah... buang masa jer... time kita suka tu memang dia nak kawan... time kita sedih lak, mulalaa nak melarikan diri... tinggallah diri ini bersendirian menanggung semuanya... kalau bole aku nak mengurangkan kengkawan jenis nih... so, bila ditapis semua nih... belum tentu ada seorang pun yang comply dengan prinsip aku nih (tapi tak semestinya takde)... walau camner pun... aku sedar siapa diri ini... kalau ada orang yang sudi nak berkawan dengan diri ini pun sudah dikira bagus dah...

ok... dah nak siap printing... jenuh dekat 4 jam nunggu nak siap...

archiq signing off...

2 Comments:

At June 15, 2004 at 1:53 PM, Blogger cryofoton said...

rin : masa memula online ari tu memang rindu kat rin... sebab rin tak selalu online... tapi pikir tentang online, tetiba lak teringat kat member tu... hehehe.... sorrylaa.. ter"emo" skit... nak buat camner... anyway, tengok movie satu siapp!!! hehehe.. apa saja untukmu rin... kira set jer... ~wink~ balas

ieza : dalam hidup archiq nih... kawan datang... kawan pergi silih berganti... memang takkan sampai seribu... mencari yang memahami cukup sukar... bila datang dugaan, yang dikatakan kawan semuanya melarikan diri... yang tinggal itulah sahabat yang sebenar...

 
At June 16, 2004 at 10:56 AM, Anonymous Anonymous said...

errmm... aku pun ade jenis kwn yg dah lame sangat tak online... kekadang tuh windu gakk tapi kekadang tuh kalo time bz, tak sempat nak pk dahh... kalo kwn kite tuh ingat kat kite, sure die contact...

errmm... aku tak selective bab berkawan nih, suka² ke, serius ke, seme aku kawan... tak kesah punye..

-kobisz-

 

Post a Comment

<< Home