Wednesday, June 16, 2004

redha dengan keadaan...

ari ni ader sikit kelam kabut... actually saja je menyebukkan diri... sebabnya semalam baru je kena marah tak pasal-pasal dengan boss... aku kenal sangat perangai boss nih... pada satu-satu masa dalam sebulan mesti dia buat perangai macam nih... aku assume boss aku tu "datang hari" kot... hehehe... patutlaa camtu... bila agak-agak dia start buat perangai jer, nampak muka boss sikit cepat-cepatlaa melarikan diri supaya dia tak nampak muka kita... ataupun kalau dah tak dapat nak dielakkan lagi, buat-buatlaa busy giler... macam kes aku nih... aku dah rileks dah sebab keje dah setel untuk ari tu... lagipun nak balik sebab dah nak kul 7 malam... sambil kemas nak balik tu sempat gaklaa chat dengan ezurin... tetiba jer boss aku nih datang tanya tengah buat apa... aku cakaplaa takde buat apa-apa... progress keje pun siap dah bagi tau... even kat monitor tu terpampang lagi ym ezurin... kat lcd notebook lak tengah surf journal... bole plak dia dalam nada marah sound aku suh pi tolong staf-staf yang lain... kalau ye pun nak mintak suh tolong yang lain tu cakap laa elok-elok... aku tak kisah pun... ni tak.. dahlaa bukan office hour (sebab aku datang kul 8 pagi) bole suh buat keje lagi... pastu terus takde mood nak duk office lagi... office kat sini ni kalau ader je muka kat office tu kira bekerja laa tu... bukan berkira lagi pasal office hour... dulu aku bole stay dari 8 pagi sampai kul 9 malam... tapi skang dah malas dah nak buat camtu lagi... tunggu mood boss ok balik baru buat camtu... bila pikir-pikir balik tentang perkara ni, benda yang aku dah schedule akan datang pun ingat cam nak buat sekarang...

apa yang aku tensen nyer... aku yang selalu datang awal dan balik lewat ni takde sapa pun nak pandang... tapi kalau ada sorang staff tu banyak kali gak balik lewat (tapi takdelaa sebanyak aku yang selalu sangat) tapi ramai ajer yang memuji... dia rajinlah... baguslah... benci betul aku dengar... mungkin staff tu suka cakap benda-benda manis je kot (kiranya banyak bercakaplaa nih) kat orang... takpelah... biarlah aku buat keje aku dengan seikhlas mingkin... orang tak nampak lagi bagus (tapi kang orang ingat aku tak buat keje lak...)... ahh.. lantaklah... asalkan aku bole present keje aku kat boss cukuplaa... actually aku ader banyak plan untuk office nih... tapi aku tak hebohkan je... tunggu siap je baru cakap... tu cara aku keje... taknaklaa cakap je banyak, tapi hasilnya hampeh... serbuk pun takder...

when come to friends (referring to my previous emo...hehehe..).. i'm virtually accepting anyone who wants to be my friends... tak kisahlah siapa pun dia... tapi selalunya ia berakhir dengan kita sorang-sorang jer teringat kat diorang... yang diorang plak hampeh langsung tak hingat kat kita... this i referred to my old classmates masa degree dulu... setelah grad, baru aku sedar... i'm just a stepping stone to them... takde kejujuran dan keikhlasan dalam perhubungan... (diakui sendiri oleh seorang daripada mereka)... bila dah berjaya abiskan degree dengan result yang agak baik, sumenya menghilangkan diri... contact pun takder... aku jugak yang dok call sana... call sini... last-last bila aku dah fed-up, aku diamkan jer... dan seperti yang aku jangka, memang takde sapa pun yang amik tau tentang aku... takpelah... biarlah diorang berjaya dalam apa yang diorang buat... aku sekadar disini sahaja... tak kemana-mana pun... kalau ader orang nak kawan, kawan... kalau taknak kawan, aku still ader kat sini gak... aku bukan nak mengungkit dengan mereka (sebab tulaa tulis kat sinie, bukan depan diorang... sorry kalau ader yang terasa...) tapi itulaa yang aku rasa sekarang... dan sekarang ni aku still mendiamkan diri... nak tengok siapa yang ada teringat kat diri ini... aku redha kalau takde siapa pun antara mereka yang ingat kat diri ini... sebab hubungan yang takde kejujuran dan keikhlasan takkan pergi kemana-mana pun... it's end up no where...

1 Comments:

At June 17, 2004 at 3:23 PM, Blogger cryofoton said...

rin... it's not ur fault... it's my fault... actually boss archiq tu memang camtu... bila time mood dia tak ok... dia akan cari orang untuk dimarah... so, this time archiq tak sempat nak melarikan diri... jadi terpaksalaa buat bodo jer... ym tu memang saja jer ditunjuk... bukannya dia bole larang pun... sebab archiq handle bahagian IT dalam office tu... walaupun dia tu boss archiq, tapi tentang IT ni archiq yang manage... hehehe... (saja je tunjuk power skit...)

 

Post a Comment

<< Home