Friday, July 23, 2004

antara "cable" dan birokrasi...

*sigh*... terasa lega akhirnya setelah berjaya menghantar seramai 200 anak orang ke Dusun Eco Resort untuk Kembara Terbilang FEP... tinggal tunggu this first session selesai je and diorang seme balik ari ahad nanti... and then ader lagi 3 session kena setelkan... tapi dalam aku menjalankan tugas ni memang banyak kerenah birokrasi yang aku nampak... terutama yang melibatkan sekretariat aku (sebab aku berurusan dengan pentadbiran HEM tentang pengangkutan)... last-last jadi isu yang paling besar dalam meeting ari tu... sampai siap bole bertekak lagi tu and in the end aku gak yang terpaksa leraikan pertelagahan... and then, oleh sebab HEM ni banyak sangat songelnya... terpaksa pakai campurtangan TNC(HEM) sendiri (nasib baiklaa baik dengan TNC)... baiiiik punya cable sampai diorang takleh nak buat apa-apa unless terpaksa ikut permintaan kitorang... best gak guna cable nih... tapi takleh selalu sebab takut nanti ada jer orang yang jealous dengan kitorang....

by da way, sejak perubahan pucuk pimpinan nih... terasa macam tak best jer... dan mungkin gak akan jadi makin tak best sebab deputy registrar kitorang akan dipindahkan ke Kejuruteraan... dari apa yang aku dengar, semua deputy registrar akan dipindahkan ke PTJ lain... dan kedengaran gak beberapa PTJ lain nak buat petisyen membantah... tak taulaa kat FEP ni camner plak... kalau ader pun aku sain jer...

another things yang buat orang cuak kat sini skang adalah... kes student perempuan kena samun dalam tandas... kes ni baru lagi tapi tak dihebohkan...  hanya staff-staff dan beberapa lecturer je yang tau... terkejut gak sebab kes ni berlaku dalam lebih kurang kul 4 petang... time sume orang tengah ramai dalam fac... tandas tu dekat plak tu dengan office aku... and 15 min later, orang yang sama buat keje hampeh tu kat GSM... stakat ni opel dah dapat gambar orang yang disyaki tu... nasib baiklaa CCTV dah beroperasi sepenuhnya... siap ler lepas ni mungkin akan jadi kes polis... kalau dapat gaknya sapa yang buat tu, siaplaa sume staff fac gi belasah dia...

lagi satu... ntah kenapa jiwa aku meronta-ronta (ceh.. bahasa tak hingat!!) rasa cam nak beli hanset baru jer... sebelum ni pun aku memang ada niat nak tuka baru... tapi still bole tahan lagi... tahan punya tahan... dah 4 tahun rupanya aku pakai hanset ni tak bertukar pun... sampai screen pun dah kabur, lampu pun dah tak terang... phonebook pun dah tak muat... siap terpaksa tulis atas kertas lagi... pastu bila orang call, mulalaa mencari kertas secebis tu... so, ingatkan nak beli O2 XDA... tapi harga dia 2 kali ganda gaji aku... mahal sangat laa plak... alah.. beli nokia "ikan kembung" jelah... next year bolelaa upgrade nokia clamshell yang bole pusing-pusing tu... azam tahun depan... hehehe...

1 Comments:

At July 26, 2004 at 5:11 PM, Blogger cryofoton said...

Yup.. i agree with u seren... "Bureaucracy is the most sickening thing ever created by human"... anyway, O2 XDA tu memang power... tapi harga dia over RM3500... tak mampu nak beli... yang ko usha tu seren, aku dah usha lama dah... harga dia around RM2300... cuma tak ingat lak berapa memory dia... yang aku tau, kalau nak upgrade kena gi service centre dia laa plak... ntahlaa... ari tu memang dah nak terbeli dah... cuma rasa cam tak best laa plak... lagipun harga dia over 2000... tak mampu lagi rasanya...

 

Post a Comment

<< Home