Friday, July 02, 2004

I'm not a graphic designer... just a regular person...

Ahhhh... akhirnya berjaya gak selesaikan design beg kertas untuk UPE seperti yang dikehendaki oleh boss aku... punyalaa payah sangat... setakat semalam aku dah buat 3 artwork... tapi rasanya sume kena reject... memula tu rasa dah nak bengang jer... penat buat... siap ader orang lain puji lagi... last-last kena reject gak... (aku bukannya graphic designer... aku system analyst laa...) nasib baik zuljumakun (our supplier for the bag) datang menyelamatkan aku tadi... tunjuk skit apa yang aku dah buat pada boss sambil di backing oleh zuljumakun... then barulaa boss tunjuk apa sebenarnya yang dia nak... then, aku dengan zuljumakun duk buat design bersama-sama (aku buat, zuljumakun bagi idea) dan akhirnya... not really settled out sebab ader sedikit penambahan lagi selepas kitorang present lagi sekali... tapi takpelah... sebab designnya dia dah suka... tambah skit tu no hal punya... sambil-sambil tengah print sebelum present tu... aku tergelak dengar pengakuan zuljumakun... mana taknya... dia kata... aku bole buat keje bagus.. tapi kena sabar skit dengan kerenah aku... ahahaha... aku pun tak tau betul ke tak... tapi orang dah ngaku camtu.. aku tak kisah sangat... lagi satu, aku baru beginner lagi nak guna Macromedia Fireworks, dah orang suh buat macam-macam... kelam kabutlaa aku (aku tak suka pakai Adobe Photoshop sebab aku rasa software tu susah nak guna)... tapi skang kira dah bole jadi amaturlaa guna fireworks tu... tak tergagap-gagap lagi...

anyway, aku dah abis dah baca novel "Untuk Kau dan Aku" yang lebih kurang 830 pages... very-very interesting storyline... takde jiwang berbunga-bunga... cuma menceritakan kisah hidup seorang lelaki start dari dia study kat U sampai dia dah keje... the ending is also very unexpected... aku rekomenkan buku ni pada sesapa yang tak suka buku pasal cinta terlampau... kiranya aku bole percaya kalau citer dalam buku tu betul-betul a true story... aku pun dah hampir-hampir nak terpengaruh dengan watak-watak utama novel nih... tak rugi rasa beli buku nih... dan skang ni tengah continue dengan buku novel lain plak...

apapun, esok aku ader dinner final year student BBA Executive kat Palace of The Golden Horses... dapat makan hotel lagi.. free plak tu... hehehe... ish.. tak leh lupa diri... ader 3 job lagi nak disetelkan segera... hmm... next week rasa cam nak balik kampung jer jenguk parents + ayam dan itik kat reban (walaupun sebenarnya takde pun)... hehehe... tapi tak tau lagi bole ke tak... keje tengah melambak lagi nih...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home