Thursday, July 15, 2004

musim hujan...

emm... sejak 2-3 hari yang lepas... terasa cam malas jer... tak taulaa nape... nak bangun tido pun malas... nak kuar memaner pun malas... nak buat keje pun dah rasa malas... ader alasan kukuh je barulaa nak buat...

ari ni aku datang awal... walaupun terasa ngantuk lagi sebab malam tadi tido kul 1 pagi... sampai office pun bole sempat lagi tido atas meja kejap... pepagi datang.. terkejut sebab parking depan FEP kosong... rupanya ditutup sebab nak pasang khemah untuk lunch graduan... so.. makan free lagilaa hujung minggu nih... :) dan terpaksalaa jugak parking depan surau pompuan sebelah DKEP 1...

tengah harinya plak.. aku tak sempat kuar makan sebab tetiba jer ujan lebat... dahlaa tengah lapo giler... nasib baiklaa kat concourse tu ader jual roti dengan burger sejuk... belilaa burger sejuk sekadar untuk buat alas perut untuk tengah hari tu... pastu minum nestum 3 in 1 buat sendiri kat pantry (dah takde benda sangat dalam pantry tu)... rasanya dah tetiap hari hujan kat sini... asal petang jer sure hujan... kalau tak petang, tengah hari... mungkin sebab peralihan monsun kot... dan musim-musim camnilaa aku selalu sangat demam... stakat ni still bole maintain sihat (kecuali isnin lepas)... tapi tak taulaa lepas nih... kengkadang tu terpaksa gak redah hujan... badan pun dah selalu letih... tambah lagi bila start demam jer... memang teruklaa aku nanti... nampaknya kena prepare medication siap-siap... aku takleh demam... takut sakit dada aku datang balik... dan aku terpaksa ngadap balik doktor pakar kat HUKM hanya semata-mata untuk mendengar advice dia yang suh aku jaga diri supaya tak demam... itu.. takyah jumpa pun aku tau...

anyway, konvo dah dekat... yang aku tau ader 2 orang yang aku kenal konvo ari sabtu nih... kena datang rai kan diorang gak... dan yang aku tau gak.. kemungkinan besar majlis konvokesyen yang ke-28 ni adalah yang terakhir yang mana Sultan Selangor menyampaikan scroll kepada graduan... yang akan datang punya pelik skit... ada 2 peringkat konvo... peringkat Universiti dengan peringkat fakulti... scroll hanya diberi diperingkat fakulti sahaja dan bole dihadiri oleh ibu bapa... yang peringkat U plak.. takde ibu bapa hadir... bagi aku sume ni nonsense... aku lebih suka yang biasa punya... lebih memberi kenangan daripada yang baru ni... tapi yang baru ni tak sure lagi akan diimplementkan atau tidak... harapnya dalam survey yang dibuat mintak-mintak ramailaa yang tidak bersetuju... kalau tak, rugilaa diorang tak dapat salam dengan Tuanku Canselor... tu pun kalau nasib baik sesi tu canselor sendiri yang datang...

2 Comments:

At July 20, 2004 at 11:49 AM, Blogger cryofoton said...

ewah ewah ewah... gelak sakan ye rin... ahahahaha.... agaknya kalau rin jadi doktor archiq, for sure archiq nak demam jer tetiap hari... bole bermanja dengan rin selalu... hehehe...

 
At July 21, 2004 at 2:03 PM, Blogger cryofoton said...

seren... laa.. patutlaa tak penah berupdate... dah pindah umah rupanya... ok.. the link will be updated soon...

 

Post a Comment

<< Home