Thursday, July 22, 2004

duit.. dan duit...

erm.. dah lama aku tak update (since minggu lepas tu kira lamalaa gak... hehehe..) webjournal nih... terasa sibuk sesangat dengan keje yang ada kat sini... cam tak cukup tangan lak (atau dah takleh nak pikir lagi dah???)... macam-macam perkara berlaku sejak minggu lepas... biar aku start dulu dengan hujung minggu lepas... apa aku buat minggu lepas?? terlupa laks aku... tapi sejauh yang aku ingat... ari ahad lepas, aku gi tengok wayang bertajuk "King Arthur" kat TGV KLCC yang mana tiket dia aku beli awal... iaitu ari jumaat malam... kira ok laa movie tu... sampaikan ader orang tu siap nangis lagi bila abis peperangan terakhir untuk Arthurius sebagai seorang knights of round table... hehehehe....

by da way, sebelum aku tengok movie tu, tetiba jer yatie call... hmm... dah lama tak jenguk dia kat Plentong... rindulaa plak kat dia... dulu slalu laa gak call dia... tapi asik aku jer yang call... malas dah skang... tu pun dia call sebab nak mintak aku attend konvo fida (adik angkat dia)... nak aku hadiahkan bunga untuk fida... tapi malangnya aku memang dah nak masuk TGV dah... abis movie pun tak sempat gak nak gi konvo fida... so, takleh buat apa-apa laa... aku pun tak tau fida tu konvo pada sesi yang ini... dan aku pun bukannya rapat dengan fida tu...

hari tu gak, aku sempat beli 2 buah buku kat Kinokuniya (as usual...) salah satunya (seperti yang ader kat sidebar tu) bertajuk "Jutawan dari Planet Jupiter"... sebenarnya lama dah aku terasa cam nak beli buku nih... cuma kali ni jer aku rasa cam buku ni penting untuk aku... buku ni bukan nak ngajar kita camner nak jadi kaya... tapi ia mengajar kita camner nak mengurus wang yang kita ada... yang kita dapat tetiap bulan tu... sampai suatu tahap yang mana kita akan dapat "financial freedom"... iaitu kebebasan kewangan... bebas dari segala masalah kewangan yang selalu dihadapi seperti contoh... tengah bulan je duit dah kering... hutang tak terurus... perancangan kewangan peribadi... buku ni memang sesuai untuk orang yang makan gaji... (cam aku nih... penulis tu pun sama makan gaji gak.. hehehe...) dan ianya memang praktikal... in fact, kalau aku tak beli pun buku ni, memang dari dulu aku dah praktikkan separuh dari apa yang dia tulis dalam buku tu... tujuan besar aku beli buku ni pun sebab saban hari aku dok pikir duit aku yang dok makin lama makin mengureng... takut duit yang ada tak cukup nak bayar tulaa.. bayar nilaa... dan segala macam benda nak dibayar lagi... planning akan datang lagi... macam-macam lagilah...

minggu ni plak... rasanya dah macam-macam perkara yang berlaku kat FEP nih... tapi tak dapat nak cerita kat sini sebab rasanya dah tak sempat nak nulis tentang tu... takpelah... next time aku tulis tentang tu... tapi yang penting, Kembara Terbilang akan start hujung minggu ni selama 4 hujung minggu berturut-turut... hujung minggu ni aku memilih untuk taknak pegi... mungkin aku akan pegi next weekend kot... tengok laa camner nanti...

1 Comments:

At July 23, 2004 at 6:36 PM, Blogger cryofoton said...

eh seren... mestilaa 'berkira'... tapi jangan 'kedekut'... sebab 'berkira' dengan 'kedekut' tu berbeza... kalau tak berkira kang, belum sempat hujung bulan makan maggi lauk sardin jelaa... hehehe... pastu kang muka cam "magdin" (maggi + sardin) jer... hihihihi... tapi jangan kedekut untuk sesuatu yang dirasakan keperluan... apatah lagi kalau keperluan yang mendesak... anyway, nama author dia Azizi Ali... :)

 

Post a Comment

<< Home